След като Apple въведе строги ограничения, които не позволяват на Facebook да следи поведението на потребителите в различните приложения на мобилните телефони, сега Google ще направи сходни промени в Android, предава The Wall Street Journal.

Резултатът от действията на Apple спомогнаха за историческия срив в пазарната капитализация на Meta, която притежава Facebook — $230 млрд. бяха изтрити за ден след по-слаби от очакваните резултати. Компанията изчисли, че ще изгуби $10 млрд. продажби тази година, тъй като няма да може да следи потребителите на iPhone и iPad.

Така посоката вече е ясна, а плановете на Google явно ще ускорят края на рекламните практики от последното десетилетие, в които Facebook и други компании поставяха кода си в стотици хиляди приложения, за да следят потребителите.

В сряда Google съобщи, че планира да разработи заместител на технологията, който ще пази по-добре личните данни на потребителите. Очаква се това да се случи след поне две години, в които настоящата технология ще продължи да работи.

Засега технологичната компания не споделя детайли. Но се очаква технологията да работи по подобен на промените в Chrome начин. Възможно е и данните да бъдат обработвани на самия телефон, а след това интересите на потребителите да бъдат изпращани анонимно.

Промените идват насред недоволството сред европейските политици и регулатори от практиката компании като Facebook и Google да следят потребителите си, за да им показват реклами.