Оборотът на Hellenic Dairies ("Хеленик Дайрис") достигна връх от половин милиард евро през 2022 г., като в същото време нетните печалби, въпреки увеличението на производствените разходи, почти се утроиха в сравнение с 2021 г., съобщават гръцки медиии, позовавайки се на финансовите отчети на компанията.

Увеличените печалби накараха ръководството да предложи разпределяне на междинен дивидент, не само на привилегированите, но и на обикновените акционери, на обща стойност над 6 милиона евро, пише Kathimerini. Въпреки че ръководството на компанията посочва, че несигурността остава в икономиката и засяга търсенето, тя в същото време продължава напред с инвестиционното си планиране, което включва, наред с други неща, засилване на присъствието й извън Гърция чрез и  инвестиции в България, Румъния и Кипър. Дружеството планира и пускане на пазара на първите продукти с марката PURE.

Яйцата, брашното и прясното мляко в България са най-скъпите в Европа

Три основни стоки у нас са най-скъпите в Европа

Колко пари са нужни на месец за изхранването на един българин?

Според финансовите отчети, публикувани в Общия търговски регистър (GEMI), консолидираният оборот на Hellenic Dairies възлиза през 2022 г. на 493,84 милиона евро при 426,75 милиона евро през 2021 г., което представлява ръст от 15.72 на сто. Печалбата преди данъци, финансиране, инвестиционни резултати и амортизация (EBITDA) възлиза на 65,04 милиона евро спрямо 45,36 милиона евро през 2021 г., което е увеличение от 43.36 на сто.

Заслужава си да отбележим, че 55% както от оборота, така и от общата EBITDA на компанията сега идват от чуждестранни пазари с постоянно разширяващо се участие в сравнение с продажбите в Гърция. Печалбата преди данъци възлиза на 33,09 милиона евро, отбелязвайки увеличение от 223.23% в сравнение с 2021 г. Компанията отдава това увеличение на факта, че печалбите през 2021 г. са били ограничени до 10,23 милиона евро, тъй като увеличението на цените на суровините и вторичните материали, опаковъчните материали и транспортните разходи са причинили значителна загуба на печалби през втората половина на 2021 г. Печалбата след облагане се е увеличила със 196,76% до 26,39 милиона евро от 8,89 милиона евро през 2021 г. Нетната стойност на групата възлиза на 231,09 милиона евро, повишена спрямо 2021 г. (208,17 млн. евро). Доброто представяне през 2022 г. доведе компанията до решението да предложи разпределяне на междинен дивидент от 6,01 милиона евро на привилегировани и обикновени акционери.

Olympus иска да придобие конкурента си "Верея"

Млекопроизводителят "Верея" може да има нов собственик, който е и неин основен конкурент в България

Сделката ще изведе гръцката млечна индустрия на първо място на пазара в България

Планират се звена в България, Румъния и Кипър 

Целите на групата включват, в допълнение към запазването или дори увеличаването на пазарния дял, допълнително укрепване на нейната експортна ориентация, тъй като това ще позволи да се компенсират повишените бизнес рискове, дължащи се на икономическите условия, максимизиране на инвестициите в България и Румъния с по-нататъшно разширяване в местен и по-широк балкански пазар. Финансирането на бизнес плана за 2023-2024 г., както и капиталовото укрепване на компанията са с планирани увеличения на акционерния капитал.

Припомняме, че именно в посока засилване на присъствието си на балканския пазар през миналата година "Хеленик Дайрис" закупи от DELTA United Milk Co., дъщерно дружество на последното в България.

Припомняме, че производителят на Olympus "Тирбул" придоби 100% от акциите на производителя на "Верея" - "Обединена млечна компания" (ОМК) - така двете компании вече са част от гръцката Hellenic Dairies.

КЗК разреши на Olympus да придобие производителя на "Верея"

КЗК разреши на Olympus да придобие производителя на "Верея"

Така двете най-големи млечни компании в България се сливат