Heineken Сърбия представи капиталова инвестиция на стойност 16 милиона евро в своята пивоварна в Нови Сад, съобщава SeeNews. Това е една от най-големите скорошни инвестиции на компанията в страната и включва допълнителна линия за кенчета и стъклени бутилки.Производството е предназначено както за местния пазар, така и за чужбина.
Това постига значително по-висока оперативна и логистична ефективност и увеличава производителността с близо 50%. В същото време емисиите на CO2 в процеса на дистрибуция се намаляват с повече от 1000 тона годишно (намаляване с 20%) и се достига до 100% използване на общите производствени мощности.
Неда Джокич, генерален мениджър на Heineken Сърбия, посочи, че инвестициите в пивоварната в Нови Сад са символ на дългосрочната устойчива дейност на компанията в Сърбия.
Посланикът на Нидерландия в Сърбия Йост Райнтиес заяви, че двустранната търговия между Нидерландия и Сърбия е надхвърлила 1 милиард евро и че Нидерландия все още е един от най-значимите източници на преки чуждестранни инвестиции (ПЧИ) в страната.
Цели 84% от съставките, които Heineken използва в производството на бира, идват от сръбската област Войводина, а стойността на покупката от местни доставчици възлиза на 11 милиона евро на годишна база.