Нидерландският пивоварен концерн Heineken планира да напусне Руската федерация през първата половина на 2023 г., въпреки че изпитва трудности с продажбата на руските си активи, се казва в прессъобщение на компанията.

"В момента е трудно да приключим транзакцията в Русия, тъй като правилата продължават да се променят. Ние не забавяме и искаме всичко да върви по-бързо. Целта ни е да постигнем споразумение през първата половина на тази година", казаха от компанията, цитирани от Interfax.

От Heineken оценяват щетите от напускането на руския пазар на почти 300 милиона евро. Окончателните загуби ще бъдат определени след прехвърлянето на бизнеса на новия собственик.

Както вече беше съобщено през март миналата година, компанията обяви спиране на нови инвестиции и износ за Русия, прекратяване на производството, продажбите и рекламата на своята водеща марка Heineken. Освен това компанията се отказа от приходи от руски бизнес - всички плащания, възнаграждения и дивиденти бяха спрени.

Портфолиото на производителя включва около 300 марки, включително марките Heineken, Amstel, Birra Moretti, Desperados, Foster's, Newcastle Brown Ale, Sagres, Sol, Star, Strongbow, Tecate, Tiger и др. Националните брандове в Русия включват марките "Охота", "Жигулевское", "Степан Разин", "Бочкарев" и др..

Компанията има седем пивоварни в Руската федерация.

По-рано Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на тютюневия концерн Philip Morris International PMI, каза в интервю за Financial Times за трудностите при напускането на руския пазар. Той се съмнява, че при сегашната регулация на сделките с чуждестранни инвеститори в Русия това изобщо е възможно.