Гръцката верига за търговия с играчки, стоки за дома и домашни потреби Jumbo отчита значителен спад на печалбата си в резултат на бизнеса и потвърждава намеренията си да отложи отварянето на нови магазини до 2021 година.

През тази седмица компанията обяви, че нетната ѝ печалба е спаднала с 22% за периода между януари и юни месец, след като ограниченията покрай COVID-19 засегнаха операциите ѝ в Гърция, Кипър и България, пише местното издание Kathimerini.

Нетната печалба възлиза на 49,8 милиона евро за шестмесечието. За сравнение за първата половина на 2019 година компанията отчете такава от 64 милиона евро. Продажбите са с 16,8% надолу до 278,8 милиона евро.

От Jumbo посочва още, че пандемията е била и причина за забавяне на отварянето на три нови магазина. Засега плановете са те да заработят до края на 2021 година. По-рано от дружеството съобщиха, че слагат на пауза такива проекти в Румъния и България. 

Jumbo спира отварянето на нови магазини в Румъния и България през тази година

Jumbo спира отварянето на нови магазини в Румъния и България през тази година

Мерките в двете страни са засегнали сериозно бизнеса на веригата, се казва в съобщение

Един от въпросните три магазина трябваше да заработи у нас до края на настоящата година. В отчета за миналата година компанията потвърди, че планира да открие нов обект у нас през 2020 година, а преди това през лятото на 2018 година стана ясно, че той може да се намира в столичния квартал "Надежда". Това трябваше да бъде петият магазин на веригата в София и десетият за българския пазар. 

Преди две години от уведомление за инвестиционно намерение, подадено до район "Надежда", стана ясно, че компанията се готви да изгради магазина в близост до улица "Джерман", като целта е той да бъде с площ от над 29 хиляди квадратни метра. Там трябваше да бъдат наети 50 души персонал. Засега обаче неговото откриване се отлага поне за края на идната година.

Jumbo отваря пети магазин в София

Гръцката верига Jumbo отваря пети магазин в София

В него ще бъдат отворени 50 работни места

В съобщението си от тази седмица от дружеството посочват, че мерките и блокирането на бизнес активността за два месеца през пролетта на пазарите, на които оперира, са били причина за изтегляне на по-голямата част от стоките за Великден или за значително намаление на цените. Все пак очакванията на компанията са, че през третото тримесечие и преди коледните празници резултатите ѝ ще се подобрят.

Jumbo управлява 52 магазина в южната ни съседка и още 28 у нас, в Румъния и Кипър. В България веригата оперира от 2005 година, като в момента има девет магазина - четири в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора.

За фискалната 2018-2019 година, приключила на 30 юни миналата година, дружеството отчете печалба от 22,7 милиона евро или 44,36 милиона лева преди облагането с данъци. За предходната резултатът е от 21 милиона евро или 41 милиона лева.

Jumbo намалява капитала на бизнеса си в България с близо 60 милиона лева

Jumbo намалява капитала на бизнеса си в България с близо 60 милиона лева

Гръцката верига пристъпва към това за трети път в рамките на година