Съд в Шанхай глоби три местни технологични компании за разпространение на слухове относно веригата за бързо хранене KFC на Yum Brands Inc, които включваха снимки на деформирани пилета и твърдения, че птиците са имали по шест крила и осем крака.

В изявление в официалния си микроблог съдът заяви, че Yingchenanzhi Success and Culture Communication, Taiyuan Zero Point Technology и Shanxi Weilukuang Technology са „накърнили репутацията на KFC и са ѝ причинили икономически загуби”, като са позволили твърденията да бъдат публикувани в техните профили в социални платформи.

На компаниите бе наредено да поднесат официално извинение и бяха глобени с общо 600 000 юана (91 191 щатски долара) – сума, която е доста по-ниска от 1,5-те млн. юани (227 977 долара), които Yum поиска всяка от компаниите да заплати като обезщетение.

От компанията заявиха пред Reuters, че са завели дело срещу тези лица за неверни твърдения относно качеството на храната, която предлагат, и са доволни от резултата.

Американската компания се бори да преобърне съдбата си в Китай – най-големия си пазар, където продажбите понесоха сериозен удар след поредица опасения за безопасността на храната от края на 2012 г. Yum планира да отдели бизнеса си в Китай в ново дружество до края на годината.