Лидерите на пазара за течнокристални дисплеи, южнокорейските компании Samsung Display и LG Display, изпитват все по-силен натиск от страна на китайските производители.
Делът на китайските компании на пазара за 32-инчови панели е достигнал 70% през миналата година, по данни на анализаторската компания IHS Technology. През 2016 г. този показател ще падне до 60%, тъй като производителите от Китай ще насочат усилията си към по-големите екрани, където дълго време Южна Корея нямаше конкуренция, пише TechNews.bg .
2018-та ще стане годината, в която везните на LCD пазара ще се наклонят в полза на Китай, прогнозира.
Активността на китайските производители ще засегне Samsung. През първото тримесечие на 2016 г. бизнесът с течнокристални дисплеи на компанията ще регистрира оперативна загуба в размер на 344 млн. долара, пише The Korea Herald, позовавайки се на южнокорейски инвеститори.
Миналата година Samsung Display спря пет производствени линии за LCD панели в Южна Корея, а LG Display направи същото няколко месеца по-късно.
Междувременно, китайските компании бързо увеличават своите производствени мощности, благодарение на поддръжата на правителството, което осигурява на местните производители данъчни облекчения и големи отстъпки за наем и покупка на земя за строителство на заводи.
По оценка на IHS, правителствените субсидии, предоставени на компаниите BOE и China Star в периода от 2011 до 2015 г., превишават 12,8 млрд. юана (почти 2 млрд. долара) и 8 млрд. юана (1,25 млрд. долара) съответно.
Благодарение на помощта, BOE е увеличила своя дял в доставката на LCD дисплеи от 6,8% през първото тримесечие на 2014 г. до 11,6% през Q1 на 2016 г. В същото време показателите на LG Display и Samsung Display са намалели съответно от 25% до 23,5% и от 21,2% до 19,1%.
Според анализатори, щом като китайските производители се наложат на пазара за големи дисплеи, цената на телевизорите с размери 55 и 65 инча ще падне, а премиум моделите ще станат достъпни за обикновените потребители.