Нидерландският въздушен превозвач KLM иска да замрази заплатите на персонала си за следващите две години, предаде БТА, като цитира RTL News. Планът се съдържа в писмо на авиокомпанията, изпратено до профсъюзите в навечерието на преговорите за колективен трудов договор.

Действащите колективни трудови договори за наземния персонал и летателния състав изтичат в края на февруари. KLM предлага нов колективен трудов договор за две или повече години, в който ще бъде направена "пауза" със заплатите.

Air France KLM ще загуби близо $200 млн. от олимпиадата в Париж

Световният превозвач, който ще загуби близо $200 млн. от олимпиадата в Париж

Спортният форум не се очертава като магнит за туристи

Според RTL News в писмото се посочва, че KLM не вижда възможност за увеличаване на заплатите. Според авиокомпанията възнагражденията вече са били увеличени с 25 процента през последните години и сега са "по-високи в сравнение с други авиокомпании и големи нидерландски компании".

Печалбите на компанията майка Air France - KLM са подложени на натиск. Печалбата за третото тримесечие възлиза на 824 млн. евро, което е със 122 млн. евро по-малко, отколкото година по-рано. Ка Ел Ем също отбеляза по-ниска печалба от 396 млн. евро. Финансовите резултати на KLM бяха определени от нейния главен финансов директор като "исторически ниски".

Това не се дължи на броя на пътниците. "Самолетите ни са пълни и сме превозили повече пътници през първите девет месеца на тази година", заяви главният изпълнителен директор на KLM Марян Ринтел по-рано този месец.

Въпреки това авиокомпанията се бори с високи разходи за персонал и (поддръжка на) оборудване. Летищните такси на "Схипхол" също са високи, като през следващите три години те ще нараснат с още 37 процента. Освен това KLM се стреми да увеличи броя на междуконтиненталните полети.

Профсъюзите на кабинния екипаж и на пилотите не желаят да коментират съдържанието на писмото на KLM. Те казват, че "запазват реакцията си за масата на преговорите".