Международният концерн Kraft Heinz, известен с производството на доматен сос и печен боб съобщи, че повишава цените на продуктите си в няколко страни в света, пише ВВС.

Главният изпълнителен директор на Kraft Heinz Мигел Патрисио каза в тази връзка, че за разлика от предходни години, сега инфлацията е "навсякъде".

Kraft Heinz повиши цените на повече от половината от своите продукти в САЩ, на родния си пазар, и Мигел Патрисио призна, че това се случва и другаде.

"Ние вдигаме цените, където е необходимо, по целия свят", каза той. Като причини за повишаването на цените са посочени спадът в обема на производството на съответните зеленчуци и други растителни култури. Освен това, наложените ограничителни мерки във връзка с пандемията са затруднили доставките.

"Тъй като икономиките се възстановяват, предлагането на продукти не успя да се справи с връщащото се търсене, което доведе до по-високи цени. По-високите заплати и цените на енергията също добавиха към "тежестта" за производителите."

По думите на главния изпълнителен директор на Kraft Heinz, що се отнася до Великобритания, там "принос" за повишението на цените има липсата на шофьори на камиони. В САЩ логистичните разходи също са се увеличили значително и има недостиг на работна ръка в определени области на икономиката.

Така че, според Мигел Патрисио, потребителите ще трябва да свикнат с по-високите цени на храните, като се има предвид, че населението на света се увеличава, а площите за отглеждане на растения за храна не нарастват. "Не всички увеличения на разходите обаче трябва да се трупат на потребителите", добави Патрисио. "Фирмите ще трябва да поемат част от нарастването на разходите."

Руснаците се готвят за по-високо повишение на цените

Руснаците се готвят за по-високо повишение на цените

Заради петрола

По данни на Организацията на ООН по прехрана и земеделие (ФАО), световните цени на продуктите за хранене през август са скочили с 33% спрямо година по-рано.