След 17 години начело на британската компания за луксозни стоки Burberry, нейният президент и главен креативен директор Кристофър Бейли напуска.

Бейли ще се оттегли в края на 2018 г., а причините за оттеглянето му остават неясни, съобщава BBC.

Той беше главен изпълнителен директор на компанията между 2014 г. и юли 2017 г., когато зае сегашната си длъжност.

Ръководителят заяви, че решението му да напусне "не е било лесно", но е "развълнуван да развива нови творчески проекти".

Бейли има сериозен принос за превръщането на компанията от малка британска фирма в световна модна марка.

Въпреки това неговият мандат като главен изпълнителен директор, започнал през 2014 г., далеч не беше толкова успешен, нито популярен сред акционерите.

Когато Burberry обяви оттеглянето му през 2016 г., акциите й скочиха с 8%.

Намаляване на разходите

Заплащането му, както и това на други директори на модната компания, също беше обект на спорове с инвеститорите.

Това лято 1/3 от акционерите гласуваха против предложеното възнаграждение, което включваше финансов бонус от 5.4 млн. паунда за Бейли. Вместо това му бяха отпуснати 3.5 млн. паунда.

С идването на новия изпълнителен директор Марко Гобети Burberry започна трансформация. Компанията е в процес на намаляване на разходите, като целта е да спести поне 100 млн. паунда до 2019 г.

По последни данни продажбите на дребно на Burberry се увеличават до 478 млн. паунда, което е ръст от 4%, а растежът в Китай е двуцифрен.

Положителните данни са светъл лъч след като модната марка съобщи за спад на годишните печалби за финансовата 2016/17.