Българският производител на автомобили "Литекс моторс" АД е подал молба до съда за започване на процедура по несъстоятелност. Това става ясно от справка в търговския регистър, като документът е внесен с дата 24 февруари 2017 година.
В нея представляващият дружеството Илия Терзиев декларира, че то е изпаднало в неплатежоспособност поради свръхзадлъжнялост.
"Литекс моторс" е единственият производител на автомобили в България. Компанията сглобява по лиценз коли от китайската марка Great Wall в завода си в ловешкото село Баховица. Основана е през 2008 година с капитал от 28 милиона и 500 хиляди лева.
Заводът на дружеството заработи през 2011 година, но през миналата започна да ограничава производството. Така първо беше прекратено създаването на малките модели от марката - Great Wall C10 и C30 под предлог, че ще се фокусира върху SUV моделите HAVAL.
Според данни от финансовия отчет на дружеството през 2015 г. компанията е произвела 251 автомобила, а е продала общо 821. Компанията отчита загуба от 5.4 милиона лева за за периода.
"Литекс моторс" е собственост на "Уотърсий България" и "Терексим".
Следобед във вторник до редакцията на Money.bg беше изпратено изявление на изпълнителния директор Илия Терзиев, в което се обяснява причината за подаването на молбата за започване на процедурата по несъстоятелност.
"Във връзка с появилите се днес публикации в медиите, като представляващ "Литекс Моторс" АД, съм длъжен да заявя следното: На 17.02.2017 год., от Корпоративна Търговска Банка (в несъстоятелност) беше подадена втора по ред искова претенция към "Литекс Моторс" АД на стойност 57 032 821, 60 лева", се казва в становището.
"С цел запазване на дружеството, интересите му и интересите на други негови кредитори, и по препоръка на юридическия екип на "Литекс Моторс", на 24.02.2017 год. се наложи подаването на молба за откриване на производство по несъстоятелност. Искът е нормална защитна реакция и срещана практика при инвеститорите клас А. Делото не е в ход и производството не е стартирало, а "Литекс Моторс" АД е нормално функционираща компания", допълва още Терзиев.
babaiaga
на 29.03.2017 в 15:55:47 #1Ами така е. Потреблението на тези автомобили е силно ограничено - никой в България няма пари да си ги купи, а който има - ще си купи нещо по-добро. На "запад" пък за нищо на света не биха купили кола, сглобена в България с китайски части. Ама тези неща се мислят преди да набуташ милиони, и да теглиш кредити.