McDonald's открива нова верига CosMC's, която ще се фокусира върху предлагането на кафе и други видове напитки. Това се разглежда като предизвикателство за Starbucks и Dunkin' Donuts.
Според компанията първата локация от новата верига на CosMC се открива в Илинойс този месец. Има и планове да отвори още локации през 2024 г.
Мотивите за новата концепция идват от нарастващите покупки на напитки следобед, а това е пазар на стойност 100 милиарда долара, на който McDonald's в момента не присъства силно, коментира изпълнителният директор на McDonald's Крис Кемпчински.
Новата верига ще позволи на компанията да създава персонализирани напитки, за които няма условия за правене в ресторантите на McDonald's, добави той.
Какво ще предлага в менюто си CosMC?
Веригата ще включва нови персонализирани напитки. Някои от кафе напитките, които ще се предлагат ще са churro frappe, s'mores cold brew и лате с куркума, според компанията. CosMC's ще продава и безкофеинови напитки, включително енергийни, зелен чай с къпина и мента и други.
Веригата ще предлага и "сладки и солени изкушения", казва Кемпчински. Ще има и леки закуски като пикантен сандвич, сандвич с авокадо и домати, гевреци и брауни с карамел.
Все още не е ясно дали CosMC ще се разшири отвъд САЩ. Компанията каза, че ще проучи резултатите поне една година, преди да реши дали да отвори още локации.
Междувременно McDonald's планира да отвори около 10 000 нови ресторанта в целия свят до 2027 г. Очаква се това да бъде "най-бързият период на растеж" в неговата 60-годишна история, казва компанията .
Това идва след скок на продажбите с 8,1% през третото тримесечие, което накара веригата да ускори темпото на отваряне на ресторантите си.