През второто тримесечие, част от което съвпадаше с периода на карантината в много страни по света, използването на дигитални услуги нарасна, което се отрази и на представянето на технологичните компании. Това важи и за Netflix, чиито акции поскъпнаха с 60% от началото на година досега, както показва последният отчет на компанията.

През второто тримесечие на годината компанията е добавила още 10,2 млн. платени абонати глобално, след като изтеглянията на приложението нараснаха с 63% на годишна основа. Това е над консенсусното очакване от 8,23 млн. нови платени абонати на платформата.

Финансовите резултати също изглеждат оптимистично, като приходите достигат 6,15 млрд. долара, въпреки че приходите на акция възлизат на 1,59 долара при очаквани 1,82 долара. Но те са много над същия период на миналата година, когато възлизаха на 0,6 долара. Това е ръст от 25% при постъпленията на годишна основа, като оперативната печалба надхвърли 1 млрд. долара.

Поведението на Spotify на пазара приличa на това на Netflix. Какво означава това?

Поведението на Spotify на пазара приличa на това на Netflix. Какво означава това?

Коментира анализаторът и домакин на предаването "Луди пари" по CNBC Джим Крамър

Оперативният марж пък се разшири със 770 базисни пункта спрямо същия период на миналата година, достигайки 22,1%. Показателят също надхвърля очакванията, а това се дължи до голяма степен на по-високия брой платени абонати на Netflix.

Прогнозата обаче звучи мрачно, дори и от страна на самите Netflix, чиито главен изпълнителен директор Рийд Хейстингс (на снимката) допусна, че най-голямата платена платформа за телевизионно съдържание в света ще премине през "забавяне на растежа, след като потребителите преминат през първоначалния шок от коронавируса и социалното дистанциране."

От друга страна, компанията вероятно ще е финансово притисната и от увеличаващата се конкуренция, най-вече в лицето на Amazon Prime, Disney+, Quibi и HBO Max. Те, от една страна, вероятно ще продължават да оказват натиск върху темпа на нарастване на платените ѝ абонати, а от друга - на финансовите резултати на Netflix.

Нестандартен ход: Netflix премахва абонаменти на неактивни потребители

Нестандартен ход: Netflix премахва абонаменти на неактивни потребители

На фона на засилващата се конкуренция