Netflix ще започне да изпраща запитвания към клиентите си, които не са използвали платформата през последната година. Компанията ще пита потребителите си дали искат да запазят абонаментите си. Ако клиентът не отговори, Netflix автоматично ще анулира абонамента.
Този ход е изключително необичаен сред компаниите, които таксуват клиентите си с годишен абонамент, и донякъде се възприема като мярка за доверие сред клиентите в ценовото предлагане на Netflix, пише CNBC. Това може също да помогне на Netflix да се открои на фона на наплива от нови конкуренти, включително Disney+, Peacock на NBCUniversal и предстоящия проект HBO Max на WarnerMedia.
"Ние молим всички, които не са гледали нищо в Netflix от една година от присъединяването си, да потвърдят, че искат да запазят членството си", се посочва в изявление на Еди Ву, директор по продуктовите иновации на компанията за видео стрийминг.
Неактивните клиенти ще започнат да виждат тази функция чрез известия в приложението. И все пак, понеже те не са гледали приложението от година, същите ще получават и писма по електронните си пощи тази седмица.
Netflix заяви, че неактивните клиенти представляват по-малко от половин процент от общата база потребители. Неочакваният ход също така е бил включен във финансовите очаквания на компанията.
През последното тримесечие Netflix отчете огромен подем в абонатите, след като пандемията на новия коронавирус наложи мерки за изолация и много хора прекарваха времето си у дома. Платформата отчете 183 милиона абонати в края на първото тримесечие.