Nissan ще произвежда 30 000 по-малко превозни средства през следващите месеци в Китай, отколкото планираше първоначално, заявява запознат пред Reuters, след като световните автопроизводители се борят с намаляващото търсене на най-големия автомобилен пазар в света.

След Ford и Hyundai, Nissan става поредният автомобилен производител, който намалява производството си в страната, където забавянето на икономическия растеж и осакатяващият ефект от търговската война със Съединените щати намалиха значително продажбите на автомобили през последните няколко месеца.

Nissan планира да намали производството в Китай с общо 30 000 единици по-малко през периода декември-февруари от първоначалните си планове за производство, заявява източникът, който отказва да бъде идентифициран, тъй като плановете не са публични.

Автопроизводителите задават първоначални планове за това колко превозни средства ще произвеждат във всеки един от техните заводи. Тези планове могат да бъдат променени поради търсенето, промени по веригата за доставки и други фактори. Не беше известно колко автомобили Nissan планира да произведе през трите месеца.

Автомобилната компания е произвела близо 400 000 коли в страната през тримесечния период, приключил февруари тази година. Периодът обхваща първите два месеца на годината, когато продажбите обикновено са бавни при подготовката за Лунната нова година (Китайската нова година).

Японският ежедневник Nikkei съобщи късно в четвъртък, че Nissan планира да намали производството си в три завода в Китай, включително в Далиан, където се произвеждат популярните модели Qashqai и Infiniti, и в Джънджоу, където прави кросоувъра на X-Trail SUV, един от най-продаваните модели и моделите на марката Venucia.

Говорителката на Nissan в Пекин отказа  да коментира бъдещите производствени планове в петък.

Китай е вторият по големина пазар на Nissan, който представлява приблизително една четвърт от годишните продажби на автомобилния производител в световен мащаб. През миналата година той продаде 1,5 млн. автомобила в Китай, а по-рано тази година заяви, че планира да увеличи продажбите до 2,6 млн. единици до 2022 г., което прави Китай най-големият му пазар по отношение на продажбите на автомобили.

Но процъфтяващото търсене на автомобили в Китай сякаш е приключило, като пазарът е на път да отбележи спад на годишните продажби за първи път от 1990 г. насам. Продажбите на Nissan в Китай се повишиха с 3,9% за периода Януари- Ноември отбелязаха, което е забавяне в сравнение с скока от 12% преди година.

Забавянето на основния пазар идва в момент, когато японският автомобилен производител се бори със скандал, включващ предполагаемо укриване на данъци от Карлос Гон, което доведе до неговото арестуване и последващо отхвърляне като председател, и напрегнати връзки с френския автомобилен партньор Renault.