Реалността започва да достига и Google. Десет щата започнаха дело срещу технологичния гигант с обвинение за незаконен монопол в дигиталната реклама и заговор с Facebook, предава The Wall Street Journal. Съдебният иск е подаден в Тексас.
През 2017 г. Google започва да смята Facebook за мощен конкурент в дигиталните реклами. Двата технологични гиганта печелят пари от събирането на данни за потребителите си и продавайки ги на рекламодателите. Решението на Google е да подпише тайно споразумение с Facebook, в рамките на което социалната мрежа обещава да ограничи похода си в замяна на специални условия в рекламните аукциони на Google, се сочи в иска.
Вътрешното наименование на незаконната сделка носи името Jedi Blue, вдъхновено от Star Wars.Съдебният иск е поредният срещу двата технологични гиганта, които често са обвинявани, че злоупотребяват с огромната си мощ и подвеждат потребителите. Facebook отказва коментар пред изданието, а Google твърди, че не е направила нищо лошо. На 20 октомври Департаментът по правосъдие в САЩ отправи друго обвинение срещу Google, според което гигантът незаконно крепи доминацията си.
Заради незаконни практики Google бе глобявана и в ЕС.
В иска, подаден вчера, се отбелязва още как Google "извива ръцете" на рекламодателите и интернет издателите, като практически ги принуждава да използват нейния софтуер, за да купуват и продават реклами. Според делото гигантът незаконно свързва функционалността на продуктите един с друг, така че клиентите да не могат да използват предложенията на конкуренти.
Нещо повече, Google предприе инициативата за създаване на мобилни уебстраници, познати като Accelerated Mobile Pages, които в крайна сметка принуждават издателите да приемат формат, който прави използването на алтернативни рекламни технологии невъзможен.