Пандемията донесе още едно успешно тримесечие за гиганта Microsoft. Работата от вкъщи и нуждата от облачни услуги повиши продажбите на компанията с 13% до $38 млрд., предава The Wall Street Journal. Печалбата възлиза на $11,2 млрд.

Продажбите на Azura, облачната услуга на производителя на Windows, растат с 47% спрямо година по-рано. През миналото тримесечие повишението бе 59%, а през второто тримесечие на 2019 г. - 64%.

За настоящото тримесечие Microsoft очаква приходи между $35,15 млрд. и $36,05 млрд.Приходите на бизнес подразделението, което включва LinkedIn и търговските абонаменти за Office 365, растат с 6% до $11,75 млрд.

Подразделението за персонални компютри, което включва приходи от продажбите на лиценз за Windows, лаптопите Surface и конзолата Xbox, растат с 14% до $12,91 млрд. Продажбите на игри се покачват с 65%.

Акциите на Microsoft обаче изтриха 2% след публикуване на резултатите. Причината е, че Уолстрийт се надява на подобрение на маржа. "Виждаме ръст в търсенето, но той започва да намалява", казва Брент Тил, анализатор в Jefferies. Според главния финансов директор Ейми Худ, намаляването на маржа се дължи на инвестиции в увеличение на облания капацитет и кампания за временно безплатно тестване на софтуер, както и по-гъвкави финансови условия за клиенти, които са изпитали затруднения по време на пандемията.

Облачните услуги отчетоха значителен ръст в търсенето в началото на пандемията, след като компаниите затвориха офисите си, а служителите започнаха да работят от вкъщи. Някои от клиентите обаче започнаха и да търсят начин да намалят разходите по това перо след спад на собствените им приходи.

По-рано тази седмица IBM съобщи, че приходите от облачни услуги растат с 30% до $6,3 млрд. Конкурентите Amazon, която притежава най-голям дял в индустрията, както и Google, ще отчетат резултати през следващата седмица.

Макар че пандемията подхрани търсене на някои от продуктите на Microsoft, тя накара компанията да предприеме редица мерки: служителите ѝ също започнаха да работят от вкъщи, а физическите магазини бяха затворени, което коства на Microsoft $450 млн.

LinkedIn, която бе придобита през 2016 г. за $26 млрд., отчита по-слабо търсене и отслабващи приходи от реклама. По-рано тази седмица компанията съобщи, че ще съкрати 960 работни места.