Nestle отчита по-слаба от очакваната нетна печалба за цялата 2022 година, въпреки че най-голямата хранителна група в света прехвърли върху клиентите си чрез по-високи цени по-високите разходи за суровини.
Производителят на шоколадовото блокче KitKat и разтворимото Nescafe обяви, че нетната му печалба, разпределена към акционерите, е спаднала до $10,08 милиарда, предават световните агенции.
Разочароващата печалба се разминава с прогнозите на анализаторите, които очакваха повече.
Глобалната индустрия за опаковани хранителни стоки масово повиши цените на продуктите си, за да се справи с нарастващите разходи за всичко - от какао и слънчогледово масло до пшеница. Бизнесът вече се бореше с проблемите във веригата за доставки от ерата на Covid-19 и по-високите разходи за суровини, вследствие на войната на Русия в Украйна.
От Nestle заявиха, че органичният й растеж, който намалява влиянието на придобиванията и валутните движения, е 8,3%, което е по-слабо от очакваните 8,6%. Компанията имаше за цел органичен растеж от 8% за годината.
На този фон главният изпълнителен директор на Nestle - Марк Шнайдер, призна за трудните времена за потребителите.
"Миналата година донесе много предизвикателства и трудни избори за семействата, за общностите и за бизнеса.
Инфлацията скочи до безпрецедентни нива, натискът върху разходите за живот се засили и ефектите от геополитическото напрежение се усетиха по целия свят", коментира мениджърът.
В края на миналата година Nestle обяви, че ще инвестира $42,8 милиона в ново производствено съоръжение в Западна Украйна. Корпорацията е една от малкото международни компании, които обявиха нови инвестиции в Украйна във военно време.
Новата фабрика трябва да увеличи производството на студени сосове, подправки, супи и инстантни храни, снабдявайки както вътрешния пазар, така и пазарите на Европа.