Apple е похарчила $4,2 милиарда за проучване и разработка на нови продукти и услуги само за три месеца, показват данни от отчета за второто тримесечие. Сумата е най-високата, харчена за толкова кратък период от време от компанията, пише CNBC.

Общо, производителят на iPhone е изхарчил 7,9 процента от приходите си за проучване, най-големият дял от 2003 година, когато Apple все още бе концентрирана върху iPod и Mac. През цялата 2019 г. компанията е напът да вложи над $16 милиарда за научна дейност.

Увеличените разходи идват на фона на намаляващи продажби на iPhone. През миналото тримесечие приходите от него намаляват с 12 процента спрямо същия период на миналата година и за първи път са по-малко от 50 процента от общите.

Исторически, Apple изостава от останалите технологични компании в разходите за R&D. През миналото тримесечие Microsoft е инвестирала 13,4 процента от приходите, а Google - 15,7 процента.

Apple намери живот и след iPhone

Apple намери живот и след iPhone

За първи път от 2012 г. приходите от продажби на телефона са по-малко от 50% от общите