Apple Inc. успешно се справи с още едно тримесечие на слаби продажби на iPhone, като успя да увеличи приходите си от останалите си бизнеси, предава The Wall Street Journal.
Приходите растат с 1 процента до $53,81 милиарда за трите месеца до края на юни, след като през предходните тримесечия намаляваха. Печалбата намалява с 13 процента до $10,04 милиарда, но надхвърля очакванията на анализаторите.
Apple компенсира 12-процентния спад на продажбите на iPhone с ръст на приходите във всички други категории, включително iPad и Mac. Продажбите на услуги - следено отблизо перо от инвеститорите, което включва AppStore, мобилни плащания, застраховки, Apple Music и други - растат с 13 процента до $11,46 милиарда за периода.
Приходите от продажби на iPhone достигат $25,99 милиарда. Върху тях продължават да тежат редица проблеми - потребителите сменят по-рядко устройството си, а търговската война между САЩ и Китай също намалява продажбите. За първи път от 2012 г. приходите от продажбите на устройството не надхвърлят 50 процента от общите.
Apple очаква приходи през настоящото тримесечие от между $61 милиарда и $64 милиарда, над очакванията на анализаторите. През трите месеца компанията е върнала на акционерите $21 милиарда, включително $17 милиарда в обратно изкупуване на акции.
Пазарната капитализация на Apple се покачи с 4 процента до $217,45.
Разбира се, Apple скоро няма да успее да загърби iPhone. Всички основни услуги и други преносими устройства като AirPods и Apple Watch, поне засега, зависят от iPhone. Услугите като AppStore, Apple Pay, Apple News+ и други също се използват основно на телефона. Общо, двете други независими продуктови линии на компанията - Mac и iPad - съставляват 20 процента от приходите.
Затова Apple ще трябва да продължи да продава iPhone, за да си осигури приходи и от услугите. Очаква се те да достигнат $50 милиарда през 2020 г. - цел, поставена през 2016 г., която изглежда съвсем изпълнима, посочи главният изпълнителен директор Тим Кук.