Румънският търговец на дребно от типа "направи си сам" Dedeman, който е лидер на местния пазар, проучва възможността за мащабно навлизане на пазари извън страната. Това съобщи местния вестник Ziarul Financiar, цитирайки президента, акционер и съосновател на компанията Драгош Павел. Компанията вече е регистрирала уеб домейн в Сърбия.

"Разширяването в чужбина е една от основните ни мисии и първата стъпка в тази посока не е далеч. Компанията ни вече регистрира уеб домейн в Сърбия. И Балканите, и Централна и Източна Европа вече са под наблюдение", коментира пред румънската медия Павел.

eMAG отчита 87% ръст на приходите. Тези от България и Унгария надхвърлят €430 милиона

eMAG отчита 87% ръст на приходите. Тези от България и Унгария надхвърлят €430 милиона

Според финансовите резултати за 2020 година

Включва ли експанзията и България?

Money.bg изпрати запитване до румънската компания за това дали нейното навлизане в чужбина включва и българския пазар. От Dedeman заявиха, че "на този етап се обмислят всички пазари на Балканите и не само". 

Базираната в Бакау компания е създадена през 1992 г. и към днешна дата управлява над 54 магазина в северната ни съседка. Освен чрез веригата физически магазини, Dedeman оперира и като онлайн търговец на дребно.

Други известни румънски компании, контролирани от местни предприемачи, които са големи регионални и международни играчи, са DIGI Communications, eMAG, Bitdefender и UiPath.

Към момента румънският търговец на дребно с голямо присъствие на българския пазар е eMAG, който оперира единствено онлайн. През 2020-а година операциите на компанията Румъния са допринесли за 5,42 милиарда леи или малко над 1 милиард евро. Дейността в България и в Унгария са допринесли за останалите 2,1 милиарда леи или над 430 милиона евро.