Румънският водещ интернет търговец eMAG е генерирал приходи от 8,93 милиарда леи или 1,8 милиарда евро през 2020 година на трите пазара, на които оперира.
Операциите в северната ни съседка на компанията са допринесли за 5,42 милиарда леи или малко над 1 милиард евро. Дейността в България и в Унгария са допринесли за останалите 2,1 милиарда леи или над 430 милиона евро.
От дружеството отчитат, че този резултат бележи 87% ръст на приходите за 2020 година в сравнение с предходната.
"Ще продължим да инвестираме в растежа си с фокус върху международното си развитие, но също така и върху румънските компании, които искат да се развиват в извън страната", посочва главният изпълнителен директор на eMAG Тудор Манеа.
eMAG прави индустриален парк за €90 милиона на 90 километра от Русе
И планира да наеме 1200 души там
В края на март от румънския лидер обявиха, че планират да инвестират 3,26 милиарда леи или над 660 милиона евро в бизнеса си през следващите 3 години.
Една от целите е разширяване на регионалната им експанзия, операциите им в областта на логистика, както и модернизиране на технологиите, които използват.
eMAG е основана през 2001 година в Румъния, а в следващите години навлиза на пазарите в България, Унгария и Полша. През 2012 година базираният в Южна Африка гигант Naspers придоби 70% от eMAG.