Компанията "Русев и Русев син" е основен доставчик на български плодове и зеленчуци за големите вериги супермаркети у нас. Фермерът Росалин Русев е и един от ключовите доставчици на Лидл България, като компанията му осигурява достъп до рафтовете на веригата на повече от 30 малки и средни земеделски производители от цялата страна.
Това става възможно, след като фермерът инвестира 3 милиона лева в нова логистична база и собствен хладилен транспорт. Модерните складови помещения, които екипът ни видя, подпомагат производството и дистрибуцията на стоката, която се транспортира в 120-те магазина на Lidl.
В рамките на следващите година или две, предприемачът ще инвестира в още една логистична база, като идеята му е тя да е почти напълно роботизирана, разкри Русев пред Money.bg
"Партньор сме на Лидл България вече 10 години и всяка година оборотът ни расте с близо 30%. Тази сигурност в работата ни позволява да инвестираме в модернизация и постоянно подобрение на цялата ни дейност. Съвместната работа с Lidl ни помогна да построим нова логистична база, да разширим собственото си производство на гъби, а съвсем скоро ни предстои и да обновим автопарка с камиони с по-ниски вредни емисии", разказва Русалин Русев.
"Русев и Русев син" са една от над 250 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Съвместната им работа започва през 2013 г. с доставка на гъби, които компанията сама произвежда, като организира и внос от Полша.
Скоро след това "Русев и Русев син" става основен доставчик на гъби за Lidl, a само няколко години по-късно започва да доставя на веригата и различни плодове и зеленчуци, произведени от много стопанства в страната. Във всеки етап по отглеждане, бране, опаковане и експедиция производителите налагат, утвърдени от Lidl практики, гарантиращи качество и безопасност на продуктите.
Днес "Русев и Русев син" произвежда и доставя за германската верига супермаркети над 60 вида местни плодове и зеленчуци. Компанията е един от основните доставчици на веригата, като в момента осигурява близо 50% от българските плодове и зеленчуци, които Lidl предлага.
"През годините сме присъединили повече от 30 доставчици от цялата страна и водим разговори с други седем, чиито артикули липсват в портфолиото ни. Повечето от тях са малки са малки производители, които нямат възможност за собствен транспорт и логистика, за опаковки. Затова ние сме плътно до тях, подпомагаме ги във всякакви дейности, включително и със сертификацията по GLOBALG.A.P., която е едно от задължителните изисквания на Lidl", обяснява Русинов.
През 2019 г. Lidl въвежда задължително изискване за всички свои доставчици на плодове и зеленчуци тяхната продукция да бъде сертифицирана по GLOBALG.A.P. Това е международен стандарт за качество, който покрива критерии като безопасна употреба на пестициди, работа с качествени торове и семена, анализи на водите и т.н.
Наред с тази сертификация, Lidl прилага строга система за контрол на качеството на плодовете и зеленчуците, която включва няколко основни етапа - стриктен хладилен режим по целия път на продукта от полето до рафта в магазина, проверки и тестове при доставка в складовете, както и на място в магазина.
"Всички над 120 вида плодове и зеленчуци, които предлагаме ежедневно, преминават и през строг лабораторен контрол, който включва и тестване за пестицидни остатъци. При тези анализи следваме стриктно регулациите на европейското и националното законодателство.
Това, което ни отличава обаче, е, че нашите изисквания са три пъти по-строги от нормативните. Затова работим със специализирани и акредитирани лаборатории в Германия и Гърция. Те покриват всички наши изисквания, като прецизно тестват пробите за над 700 вида остатъци от пестициди", споделя Здравко Здравков, "Стоково снабдяване" в Лидл България.
ivan-todorov-JxIhw2CR
на 22.09.2023 в 18:05:38 #1Ето заради такива като тия лакомии цените са такива. Тези изброените тестове и доставяне , всичко това струва много пари, а дали е така както казват, кой знае?