Предстои да бъде пуснат по вода през следващия летен сезон първият собствен модел катамаран, произведен от силистренска фирма. Това съобщи за БТА Калоян Радулов, управител и съсобственик на силистренската "Елика Ярд" (Elica Yard).
Моделът Omaya 50p е 15-метрова двукорпусна моторна яхта по дизайн на германско студио. Разработването на модела е отнело повече от 9 месеца. Концепцията включва съчетаване на практичност и лукс, и предразполага ползвателите да се чувстват като у дома си.
Интериорът може да се приспособи според изискванията на клиентите. В зависимост от различните добавки към базовия модел, класа на изпълнение и двигателите, цената на луксозните плавателни съдове може да достигне от 900 хил. до 1,2 млн. евро.
"В момента изработваме целия комплект от близо 40 вида матрици, нужни за производството на нашия катамаран. Насочихме се към тази ниша, защото видяхме потенциал. В световен мащаб производството на катамарани не е голямо. Решихме, че можем да приложим производствените си знания и опит, които сме натрупали през последните 15 години в сферата на машиностроенето", разказа Радулов.
От компанията очакват в следващите години пазарът на луксозни плавателни съдове да расте плавно. Основната причина за това е по-голямата покупателна способност на средната класа. Търсенето на подобен тип яхти е съсредоточено в няколко зони - Адриатическо и Средиземно море и Карибския басейн.
Европа е лидер с около 1/3 от пазарния дял. Основните производители на яхти са утвърдени фирми от Франция, Германия, Италия. На този фон от "Елика Ярд" са амбицирани да предложат нещо различно - катамаран, който може да се надгражда.
Компанията вече има запитвания за модела Omaya 50р от потенциални купувачи от Германия, Австрия, Австралия, Нова Зеландия, Белгия, както и от България.
Отделно силистренската фирма работи и по модела Omaya 36p - катамаран, който ще е с технологични новости и ще е подходящ за по-кратки плавания.
Освен собствена марка плавателни съдове, силистренската фирма Elica Yard е подизпълнител на други модели. Произвежда и състезателния тримаран Marlin 33 за компанията Marlin Trimarans, основана от датски и германски предприемачи.