Мерките на Apple започват да дават резултат. През последните месеци рекламодателите започнаха да пренасочват средствата си, след като компанията от Купертино принуди всички разработчици да искат съгласие от потребителите на iPhone и iPad за събрание на личните им данни, пише The Wall Street Journal.
Промените влязоха в сила през април т.г. и по данни на Branch Metrics по-малко от една трета от потребителите на iOS устройства са дали съгласие личните им данни и информацията за посетените от тях интернет страници да бъдат събирани и продавани на рекламодатели.
Видимият резултат е, че цените на мобилните реклами, насочени към потребители на iPhone или iPad, намаляват — докато тези за Android потребители се увеличават. Данните на Tenjin показват, че между 1 юни и 1 юли средствата за реклами, насочени към потребители на iPhone и iPad, са намалели с една трета. В същото време към Android са насочени с 10% повече. Почти 73% от смартфоните по света използват Android, а 26,4% — iOS.
Компаниите казват, че са загубили голяма част от данните, които са правили мобилните реклами по-ефективни. През последните месеци рекламодателите са насочвали по-слабо таргетирани реклами към iOS устройства. Така рекламите, насочени към Android, вече струват с 30% повече, според Tinuiti.
Данните на компанията показват още значителен спад за приходите на Facebook и нейния Audience Network, който позволява на рекламодателите да купуват реклами в приложения, които не са собственост на Facebook, но използват данни от социалната мрежа за потребителите.
Към началото на април, посочват още от Tinuiti, 50% от общите разходи чрез този инструмент са насочени към iOS устройства — макар че общият им брой е по-малък — тъй като се смята, че потребителите им са по-платежоспособни. Към края на юни този дял е намалял до 20%.
Заради промените, наложени от Apple, компанията на Зукърбърг не може да събира и продава този тип данни за потребителите на iPhone и iPad. През 2020 г. Facebook дори предупреди, че новите правила могат да доведат до спиране на инструмента Audience Network. Изчислява се, че той носи над $3 млрд. на компанията.
Apple не получава приходи от рекламите в iOS приложения, разработени от трети страни. Към 22 юни над 70% от активните iOS устройства вече са обновени до версията на операционната система, в която новата защита е активна.