Американският производител на гуми Goodyear разширява производствения капацитет на словенската си фабрика с 25%, съобщиха от компанията, цитирани от SeeNews. До новата бизнес стратегия се стигна, след като в края на миналата година от компанията за гуми обявиха, че затварят две фабрики в Германия.
Това е част от план за реорганизация на бизнеса в региона на ЕМЕА (страните от Европа, Близкия изток и Африка). Разширяването на производството в бившата социалистическа страна Словения, която днес е една от много добре развитите европейски държави, включва инсталирането на нови машини във фабриката в Кран.
"Допълнителният капацитет на фабриката направи възможно производството на 20-инчови резервни гуми (50.8 см) за пътнически автомобили", се казва в изявление на Goodyear Словения.
"Усъвършенстваните машини, които инсталирахме като част от проекта за разширяване, ни позволяват да произвеждаме по-големи и още по-качествени гуми, които трябва да осигурят на шофьорите очакваните комфорт и сигурност. Те са търсени от купувачите на по-големи и луксозни автомобили, както и на електрически и спортни коли", коментира производственият директор на Goodyear Словения - Матяз Мали.
Работата с новите машини намалява интензивността на физическата работа и повишава необходимото ниво на технически познания, от които служителите се нуждаят, за да управляват напреднали технологии, отбелязва още американският производител на гуми.

Източник: iStock
Goodyear се стреми да постигне годишни спестявания от приблизително $60 милиона до края на 2025 година, $100 милиона през 2026-а и $120 милиона през 2027 година.
Съвсем наскоро от компанията разкриха, че разработват нов продукт за електромобили, който ще помогне да се реши проблем, който днес пречи на конкурентоспособността им спрямо автомобилите с бензинови двигатели. Става дума за "гуми с повишена издръжливост".
Електрическите коли тежат повече от своите аналози с двигатели с вътрешно горене поради тежките си батерии, което води до по-голямо износване на гумите. Goodyear се опитва да увеличи пробега на гумите на електромобилите с новия си продукт ElectricDrive 2. Първата итерация на гумата е с гаранция от 60 000 км. Средната гума на електрически автомобил обикновено трябва да се смени след 30 000 до 40 000 км.
Очаква се новият продукт на компанията, предназначен за за електрически превозни средства, да включва материали като соево масло, използвано в конструкцията на гумата, естествен каучук с устойчив произход, както и висококачествен силициев диоксид от пепел от оризова люспа, който е страничен продукт при обработката на ориз.