Германският автомобилен концерн Volkswagen е световен лидер по продажби през 2016 година, независимо от разразилия през есента на 2015-а "дизелов скандал".

По данни на focus2move през миналата година Volkswagen е увеличил реализацията на своята продукция с 1,4% до 10,102 милиона автомобила, което е най-добрия резултат в историята на компанията.

Японската компания Toyota, която оглавяваше световния пазар през предишните четири години отстъпи на второ място. Тя е продала през годината 9, 947 милиона машини (+0,2%).

Промяна има и на третото място в призовата тройка. То се заема от френско-японският алианс Renault-Nissan с реализирани 8,513 млн. коли, отчитайки най-силният ръст сред големите компании (+6,2%).

Следва корейският автомобилен концерн Hyundai-KIA, чийто продажби достигат 8,175 милиона машини (+1,9%).

Дългогодишният неизменен член на призовата световна тройка General Motors се смъква на петото място с реализирани 7,972 милиона автомобила (+0,3%).

В ТОП 10 на лидерите на глобалния автомобилен пазар влизат още Ford (6, 295 млн. ед., +1,7%), Honda (4,906 млн. ед., +4,7%), Fiat Chrysler (4, 864 млн.ед., 2,5%), Peugeot Citroën (3,248 млн.ед., -1%) и Suzuki (2, 855 млн.ед, +0,3%).

Тази класация е направена само на базата на продадените леки и лекотоварни автомобили. Но от focus2move отбелязват, че и с отчитане реализацията на тежкотоварни машини и автобуси позициите на производителите в рейтинга няма да се изменят.