Веригара кафенета Starbucks напуска окончателно руския пазар след близо 15 години, през които американската верига кафенета развиваше бизнеса си в страната. Така Starbucks се присъединява към компании като McDonald"s, Exxon Mobil и British American Tobacco, които се оттеглиха напълно от Русия, пише Business Novinite.

Веригата за бързо хранене McDonald's обяви преди седмица, че ще продаде бизнеса си в Русия. Компанията отвори първия си ресторант в Русия преди повече от 32 години, когато съветски режим се разпадаше и западните бизнеси и идеи навлязоха в страната. Преди малко повече от два месеца веригата спря операциите си в страната, заради нахлуването на Русия в Украйна.

На 50 километра от границата с Русия финландска пивоварна продава "натовска" бира

На 50 километра от границата с Русия финландска пивоварна продава "натовска" бира

Новото пиво, наречено OTAN, игра на финландския израз и френския акроним за съюза за сигурност, към който страната се стреми да се присъедини

Starbucks има 130 обекта в Русия, които представляват по-малко от 1% от годишните приходи на компанията. Те са изцяло собственост и са управлявани от лицензополучателя Alshaya Group.

От компанията заявиха, че ще платят на всички 2000 служители за период от шест месеца и ще им помогнат да преминат към новите възможности извън веригата.

Както потребителите, така и инвеститорите оказваха натиск върху компании като Starbucks да прекъснат връзките си с Русия и по този начин да се противопоставят на войната, която Кремъл води в Украйна.

Стана ясно кой наследява бизнеса на McDonald's в Русия

Стана ясно кой наследява бизнеса на McDonald's в Русия

Новият собственик е петролен бос от Сибир

В началото на март американската верига кафенета, която открива първия си обект в Русия през 2007 г., прекрати цялата си бизнес дейност в страната, включително и доставка на продуктите.