Американската верига кафенета Starbucks планира отварянето на цели 1000 магазина в Индия до 2028 година. Стратегията на компанията е нов обект на всеки три дни през следващите четири години, съобщава CNN Business. Търсенето на кафе в най-бързо развиващата се голяма икономика в света, която традиционно предпочита чай, се увеличава все повече.

За да постигне целта си компанията ще се съсредоточи върху отварянето на кафенета в по-малките градове и ще удвои работната си сила в страната до 8600 души, се казва в изявление на веригата. 

Бизнесът на Starbucks в Китай процъфтява, но продажбите все още са разочароващи

Бизнесът на Starbucks в Китай процъфтява, но продажбите все още са разочароващи

Вторият най-голям пазар за кафе гиганта може да я изстреля напред

В момента Starbucks има 390 магазина в Индия, където развива бизнес повече от 11 години чрез 50% съвместно предприятие с Tata Consumer Products - звено на един от най-известните конгломерати в Индия. Първата ѝ локация е Мумбай, където открива магазин на две нива, обзаведен с местни мебели и украсен с изображения на метрополията.

Освен обичайната гама лате и фрапучино, Starbucks предлага и напитки, които нарича "вдъхновени от Индия", включително кафе с филтър от Южна Индия и масала чай, смес от подсладен млечен чай и подправки.

Снимка 376997

Източник: Starbucks

Докато много индийци все още започват деня си с димяща чаша чай, апетитът за кафе расте, като местните и международните вериги се размножават в цялата страна. По време на посещение в Индия главният изпълнителен директор на Starbucks Лаксман Нарасимхан каза, че "страната се е превърнала в един от най-бързо развиващите се пазари на Starbucks в света".

Южноазиатската нация с нарастващата си средна класа се превръща в ключов пазар за западните компании, особено във време, когато Китай се бори с редица икономически проблеми, включително приглушено потребителско търсене. Въпреки забавянето в Китай обаче, страната все още е най-големият и най-бързо развиващ се задграничен пазар на Starbucks. Гигантът за кафе напитки планира да разполага с 9 000 магазина в Китай до 2025 година спрямо 6 500 в момента.

Миналата година Starbucks наля повече от $200 милиона в нова фабрика в източната част на Китай. По време на нейното откриване през септември компанията заяви, че това е най-голямата инвестиция, която някога е правила за център за производство и разпространение на кафе извън САЩ.

Starbucks ще си има "близнак" в Москва: почти идентична верига кафенета заменя гигантът в страната

Starbucks ще си има "близнак" в Москва: почти идентична верига кафенета заменя гигантът в страната

Менюто ще познато на всеки клиент на Starbucks