Тази седмица Starbucks отчете тримесечни печалби, които надминаха очакванията на анализаторите, но същевременно продажбите на веригата за кафе не достигнаха прогнозите на Wall Street, съобщава CNBC. Основна причина и за двете е пазарът на Китай.
Бизнесът на Starbucks във втората най-голяма икономика в света се завръща след спад поради ограниченията, свързани с Covid-19 миналата година.
През трите месеца, завършващи на 2 юли, продажбите в китайски обекти, отворени най-малко 13 месеца, са скочили с 46% на годишна база.
Китай е ключов двигател за растежа на Starbucks
Въпреки това бизнесът на компанията в Китай беше възпрепятстван от строгите Covid ограничения в страната. Продажбите на Starbucks в Китай претърпяха голям удар миналата пролет.
Днес нещата са различни. Американската компания потвърди своята перспектива за фискалната 2023 година. Starbucks прогнозира ръст на приходите от 10% до 12%.
Кафе гигантът отчете нетен доход за третото фискално тримесечие от $1,41 милиарда. Оперативният марж на компанията се увеличи до 17,3%, воден от подобренията в производителността и по-високите цени в менютата. Нетните продажби са нараснали с 12% до $9,17 милиарда долара.
Ръстът на продажбите в едни и същи магазини както в Северна Америка, така и на международни пазари обаче се оказва по-слаб от очакваното, но подобреното търсене в Китай, който е и вторият по големина пазар на компанията, стимулира международния й растеж.