След като Starbucks затвори обектите си в Москва в края на февруари, сега на негово място се отваря подобно кафене, съобщава Euronews. Името му ще е Stars Coffee, а логото ще е подобно на това на Starbucks.
От приложението на компанията, работещо от ден преди официалното откриване на кафенето в петък, става ясно и че менюто ще познато на всеки клиент на Starbucks.
Американската верига беше от първите от вълната чуждестранни компании, които се оттеглиха от Русия или спряха дейността си в отговор на военната операция в Украйна. Други са McDonald's, IKEA и модният гигант H&M.
Смята се, че напускането на тези компании е било психологически удар за руснаците, които са свикнали с удобствата на потребителската култура в западен стил. Но руските предприемачи прегърнаха възможността, която им се отвори.
Бившите ресторанти на McDonald's отварят отново и привличат значителни тълпи под името "Вкусно и Точка", или "Вкусно е, точка". Менюто, разбира се, е много сходно с това на американската верига за бързо хранене.
Популярният рап изпълнител Юнус Юсупов и ресторантьорът Антон Пински си партнират, за да закупят активите на Starbucks. На пресконференция този четвъртък те обещаха да отворят отново всички бивши Starbucks под ново име и дори да разширят бизнеса си.
Американската компания има 130 кафенета от влизането си в страната през 2007 година до началото на 2022-а.