McDonald"s е най-скъпата верига заведения в света, като измества Starbucks, съобщава Quartz, като цитира доклад на консултантската компания Brand Finance.
Познатите по целия свят кафенета бяха на първо място от 2016 г. насам, но стойността на техния бранд се е сринала с 36 на сто през 2024-2025 г. до 38,8 млрд. долара. При McDonald"s имаме ръст със 7% през същия период до 40,5 млрд. долата.
Последните ходове на двете вериги са от решаващо значение за техния възход и падение. Данните на Brand Finance показват, че спадът на Starbucks се дължи на понижаване на ключови показатели за силата на марката както в САЩ, така и в Китай, особено в области като "репутация" и "препоръка". Това отразява ниските очаквания на клиентите, нарастващото недоволство и в крайна сметка спад в продажбите.
За разлика от това, McDonald's продължава напред със стратегически промени в своите операции, макар и не без предизвикателства.
Избухването на E.Coli в края на миналата година принуди веригата да стартира план за възстановяване на стойност 100 милиона долара. Оттогава гигантът на бургерите е в маркетингова офанзива. По-рано този месец той реорганизира екипа си в три отдела, фокусирайки се върху говеждото месо, пилешкото и напитките.
Нови продукти като McCrispy и Chicken Big Mac, както и промоциите на различни пазари също спомогнаха за увеличаване на клиентския трафик. Промоцията с колекционерски чаши също се превърна в хит, като някои се продаваха за до 100 долара в eBay.
От друга страна, Starbucks продължава да се сблъсква с предизвикателства под ръководството на новия главен изпълнителен директор Брайън Никол, който работи за това кафе гигантът отново да стане лидер. Starbucks наскоро отчете четвърто поредно тримесечие на спад в продажбите, особено в Китай, втори по големина пазар на компанията.
Никол залага всичко на стратегията на "Завръщане към Starbucks" със съкращаване на менюто и на някои допълнителни такси, както и обещание за по-бързо обслужване. Освен това, той съкрати 1100 служители.