Първият месец на 2022 година се оказа поредното разочарование за автомобилния бизнес в световен мащаб, след като данните на агенцията LMC Automotive показаха понижение от 1.2% в сравнение с януари година по-рано.

Обобщените резултати на LMC Automotive за януари 2022 година сочат обща реализация от 6 571 129 леки и лекотоварни автомобила, което е с над 80 000 автомобила продадени по-малко в сравнение със същия месец на миналата година.

Понижението в бизнеса с нови автомобили в световен мащаб се регистрира на всички основни пазари, като единственото изключение и причина за това сривът да не е по-значителен, е Китай.

През януари 2022 година, в Китай са били закупени 2 500 264 нови коли, което представлява увеличение от 4,4% на годишна база.

Данните на LMC Automotive сочат сериозен спад в продажбите на нови автомобили във втория по-големина пазар в света - Съединените американски щати - с 10,1%, до 993 104 единици.

Невиждано от 32 години дъно на автомобилния пазар в Европа

Невиждано от 32 години дъно на автомобилния пазар в Европа

България отново върви срещу тренда и бележи ръст

Автомобилните продажби в западноевропейските страни през януари 2022 г. възлизат на 869 хиляди автомобила (-2,8%). Продажбите на автомобили в Източна Европа намаляват с 4,6% до 243 хиляди бройки.

Сред другите най-големи автомобилни пазари в света си струва да се споменат и Япония (325,8 хил. бр., -14,5%), Корея (108,7 хил. бр., -19,7%) и Канада (93,8 хил. бр., -0,6%).

В Южна Америка, основно в Бразилия и Аржентина, местните търговци на автомобили са продали 158,3 хиляди превозни средства, което е спад от 24,4% спрямо година по-рано.

Извън посочените основните пазари, автомобилната търговия в глобален мащаб е достигнала ниво от 1 279 116 единици, което представлява увеличение от 8.1% в сравнение с януари 2021 година.

Снимка 564341