Продажбите по празниците в САЩ нарастват с с най-бързи темпове от 6 години, подкрепени от нарастващите заплати и спада в цените на бензина.
Разходите за търговия на дребно от 1 ноември до 24 декември са нараснали с 5.1% спрямо предходната година, като купувачите в Америка са похарчили над 850 млрд. долара по празниците, според Mastercard SpendingPulse.
Без да се притесняват от нестабилността на Уолстрийт, американците се стекоха в магазините, купувайки дрехи и обзавеждане за дома. Цени на бензина паднаха с над 20 цента на галон през последния месец, предоставяйки на купувачите допълнителни пари за празниците.
"Доверието на потребителите се превърна в празнична веселба за търговците на дребно", казва Стив Садови, старши съветник за Mastercard и бивш главен изпълнителен директор на Saks Fifth Avenue, цитиран от CNN Business.
Силният празничен сезон е поредният признак, че много американци нямат връзка със случващото се на фондовия пазар.
"Това, което се случва на фондовия пазар, не е задължително да доведе до трудности в търговията на дребно, тъй като собствеността върху акции не е широко разпространена в САЩ", посочва Мишел Грант, директор на отдела за търговия на дребно в Euromonitor International.
Растежът на онлайн продажбите продължи с главоломна скорост и покрай настоящите празници, като те се увеличиха с 19% спрямо миналата година. Големи търговци като Walmart и Target все повече залагат на поръчки онлайн и получаване на продуктите в магазините, като този вид продажби се увеличават с 47% спрямо предходната година.
Въпрекиилната конкуренция и очакванията за по-слаб празничен сезон, Amazon също отчита сериозни продажби.