Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) налага имуществена санкция на "Теленор България" ЕАД за въвеждане в заблуждение с публично разпространени неверни сведения за характеристиките на 4G LTE мрежата на телекома.
КЗК е установила, че "Теленор България" ЕАД е извършило нарушение на чл. 31 от ЗЗК и налага на компанията санкция в размер на 1 % от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2015 година, равняваща се на 5 241 930 лв. (пет милиона двеста четиридесет и една хиляди деветстотин и тридесет). Продължителността на извършеното нарушение е около 10 месеца (26 ноември 2015 г. - до настоящия момент), тъй като и до момента има заблуждаващи публикации на сайта на "Теленор България" ЕАД за скоростите в неговата 4G LTE мрежа.
Производството е образувано през април 2016 г. по жалба на мобилния телекомуникационен оператор Макс, който посочва, че е претърпял реални вреди от недобросъвестното поведение на "Теленор".
Решението на КЗК гласи: "възможността за заблуда на настоящите и потенциални клиенти на "Теленор България" ЕАД относно скоростта на пренос на данни чрез 4G LTE мрежата е напълно реална. Твърдението за около 40 пъти по-бърз ъплоуд (качване) в началото на кампанията е съществено преувеличено, като реално достижимата максимална скорост на ъплоуд, след възникване на нормативното задължение за публикуването й се оказва само около 6.5 пъти по-висока от тази на 3G мрежата на Теленор."
По повод събитието за представяне на 4G мрежата на Теленор в Решението на КЗК пише още: "на пресконференцията представителите на Теленор твърдят, че максималната скорост на качване е 75 Mbps, което далеч надминава максимално посочената от тях стойност след 30 април, а именно 38 Mbps. Това съществено преувеличение на данните е от естество да повлияе на потребителските нагласи до степен, в която да има значително преориентиране на клиенти към мрежата на Теленор за периода - м. ноември 2015 - м. април 2016 г."
"При пускането на 4G LTE мрежата си Теленор въведе в заблуждение потребителите и по този начин може да окаже въздействие върху икономическото им поведение при избора на мобилен интернет. Макс се държи като добросъвестен конкурент и очакваме същото и от останалите телекоми на пазара, пък били те и с много повече възможности от Макс като част от голяма международна група. Държим посланието да бъде разбрано правилно. Ние не сме против конкуренцията. Напротив - Макс е най-големият радетел за високи скорости на мобилния интернет в България, но не сме съгласни "големите" играчи да опитват на всяка цена, дори с целенасочени атаки, да унищожат "малките" им конкуренти". - коментира изпълнителният директор на Макс Нейчо Величков.
По-късно от "Теленор" коментираха в официално становище, че намират решението на комисията за "разочароващо".
"Компанията категорично не е съгласна със заключенията на Комисията и със санкцията, наложена на компанията. Следва да се отбележи, че Комисията констатира в решението си, че е изследвала цялата рекламна кампания на Теленор във връзка със 4G мрежата на компанията и я намира за напълно съответстваща на закона", обясняват от компанията.*
*Редактирано в 17.25
ivo-gimidjiiski
на 18.10.2016 в 14:52:03 #2Всички са едни и същи маскари! Аз лично живея в чужбина и при пристигането си в България на почивка, бях излъган от служителка в мола на бул. А. Стамболийски, че тяхната велика 4G карта работи с 4G модем. Какво беше учудването ми, когато вкарах картата в моят индонезийски 4G модем, който работи в цяла Европа, но с великите MAX, не става. И познайте, принудих се да си купя за нескромна сума тяхното модемоподобие, което пък от своя страна работи само с техните нещастни карти с още по-нещастно покритие. Желая им сполучлив банкрут и доста подобни шутове от не по-малко лъжливата им конкуренция. Поздрави от третия свят!
d-r Miroslav Balchev
на 18.10.2016 в 14:06:31 #1ТЕЛЕНОР СЕ НАРИЧАХА ПРЕДИ ГЛОБУЛ. СМЕНИХА СИ ИМЕТО, НО ЯВНО НЕ И ПОДХОДА КЪМ КЛИЕНТИТЕ. НЯМА ДА ЗАБРАВЯ КАК МЕ ВЪРТЯХА ЗА ЕДИН ИНТЕРНЕТ ДОСТЪП ПОЧТИ 6 МЕСЕЦА. ПОДМАМЕН ОТ ОБЕЩАНИЯТА ИМ И ЛЪСКАВАТА ФАСАДА СИ КУПИХ НЯКАКЪВ МОДЕМ ЗА БЕЗЖИЧЕН ДОСТЪП ДО ИНТЕРНЕТ. УСТРОЙСТВОТО РАБОТЕШЕ НЕУСТОЙЧИВО И СЛЕД ДЪЛГИ ПРОБИ - ИНСТАЛАЦИИ - ПРЕИНСТАЛАЦИИ И РОВЕНЕ ИЗ НЕТА СЕ УСТАНОВИ, ЧЕ Е ДЕФЕКТНО. ВМЕСТО ДА СЕ ИЗВИНЯТ, ЧЕ МИ ЗАГУБИХА ПОЛОВИН ГОДИНА ОТ ЖИВОТА И ДА МИ ДАДАТ ЕДНО ЧИТАВО УСТРОЙСТВО, ТЕ ЗАПОЧНАХА ДА МЕ РАЗКАРВАТ ПО НЯКАКВИ ГАРАНЦИОННИ СЕРВИЗИ И ТО САМО В СОФИЯ. ГЛУПАВ БЯХ, ВЯРВАХ ИМ, РАЗМОТАВАХ СЕ ИЗ СОФИЯ, А ТРЯБВАШЕ ВЕДНАГА ДА ГИ ЗАЧЕРКНА ЗА ВЕЧНИ ВРЕМЕНА ОТ СПИСЪКА СИ С ДОСТАВЧИЦИ. ТОВА НАПРАВИХ ПО-КЪСНО. И ОЩЕ ЕДИН ФРАГМЕНТ. ИМАХА ЕДНА ПРОМОЦИЯ ЗА НЯКАКЪВ ЛАПТОП НА ФЕРАРИ, НО САМО ЗА СТАРИ КЛИЕНТИ. ТЪЙ КАТО АЗ ВЕЧЕ ИМ БЯХ КЛИЕНТ ИСКАХ ДА СИ КУПЯ ТОЗИ ЛАПТОП. НО УСЛОВИЕТО ИМ БИЛО ДА СЪМ БИЛ КЛИЕНТ МИНИМУМ ЕДНА ГОДИНА. ЗАБРАВИЛ СЪМ ПОДРОБНОСТИТЕ, НО ПО ТЕХНИТЕ СМЕТКИ НЕ МИ БИЛ ДОСТИГАЛ ЕДИН ДЕН. ВЪРТЯХА, СУКАХА ДА МЕ ОТКАЖАТ ДА ИМ БЪДА КЛИЕНТ ЗА ВЕЧНИ ВРЕМЕНА. ЗАБРАВИХ ДЕТАЙЛИТЕ, НО ОГОРЧЕНИЕТО ОСТАНА ТРАЙНО.