Компанията за видеоигри Tencent отбеляза най-стръмния спад на тримесечна печалба от листването си на борсата в Хонконг през 2004 година, съобщават световните агенции. Приходите на гиганта са останали почти без промяна, тъй като продължаващите локдауни заради пандемията в Китай са засилили негативните последици от едногодишните регулаторни мерки, коментират експерти.
От Tencent обявиха, че приходите им са се увеличили с едва 0,1% спрямо предходната година до $21,3 милиарда. Нетната печалба на компанията обаче е спаднала с 51%. Това е най-големият спад, откакто компанията стана публична през 2004 година, сочат данни на S&P Global Market Intelligence.
Според официалното изявление на компанията, ще е нужно дълго време, за да подобри печалбата си, след като още не може да се съвземе от регулаторните мерки на Китай, които още миналата година намалиха приходите от реклама и видеоигри, заради ограниченото от властите време, в което непълнолетните могат да играят.
Днешната ситуация с блокиранията заради Covid-19 в Китай могат да забавят възстановяването на рекламния бизнес на Tencent още повече.
От компанията се надяват Пекин да изпълни обещанието си да подкрепи технологичния сектор, което би могло да даде на Tencent и на други технологични гиганти известна възможност да поемат глътка въздух.
Tencent е най-големият разработчик на видеоигри в света. Ръководството на компанията твърди, че ще промени гейминг стратегията си, за да се съсредоточи върху качеството, а не върху количеството.