Ако през последната седмица сте опитвали да подновите или поръчате нова застрахователна полица при "Уника България", най-вероятно не сте успели да завършите операцията. Българското дружество на австрийския застраховател изпитва технически проблеми, които блокираха каналите към брокерската мрежа.
"В момента изпитваме технически затруднения, които засягат нашите комуникационни канали", заявиха от компанията в отговор на въпрос на Money.bg докъде сте простират проблемите. На сайта й от миналата седмица стои предпредително съобщение към потребителите, което ги информира за ситуацията.
"Цялата брокерска мрежа в момента не може да сключва застраховки с тях", коментира пред екипа брокер с дългогодишен опит, според когото по-рано през февруари също е имало ден с блокиране на системите. По думите му обаче това създава допълнителен риск за застрахованите лица, защото някои от полиците са задължителни. Също така напомня, че при настъпило застрахователно събитие на деня след изтичането на полицата, тя, по подразбиране, не го покрива.

Скрийншот от сайта на застрахователя, в който се вижда предупредителното съобщение
От "Уника България" казват, че полици биха могли да се сключват в собствените офиси на компанията, които обаче са значително по-малко от брокерските точки за продажби.
"Нашите IT екипи работят усилено, за да разрешат проблема. Ще предоставим актуална информация възможно най-скоро. Клиентите могат да се свързват с нас на следните линии: 0700 111 50, (+359) 8850 111 50", посочват още от дружеството.
По последни данни на Комисията за финансов контрол, към третото тримесечие на 2024 година застрахователят е с 2.9% пазарен дял и близо 85 милиона лева премийни приходи в общото застраховане.