Значителен ръст в продажбите в Китай помогна на Volkswagen да се възстанови от пандемията, съобщи производителят.
През първите три месеца на 2021 г. продажбите нарастват с 13% спрямо година по-рано до €62,4 млрд. Печалбата расте почти седемкратно до €3,4 млрд. Продажбите в Китай, най-големият пазар на компанията, се покачват с над 60%.
Възстановяването е добър знак за цялата германска икономика, тъй като автомобилите са най-големият ѝ износ. Но Volkswagen демонстрира и зависимостта на Германия от Китай в момент, в който напрежението между Брюксел и Пекин расте.
Обичайно за Volkswagen, Audi и Porsche носят най-голям дял от печалбата, тъй като луксозните автомобили се продават с по-голям марж.
Производителят обясни още, че е успял да се справи с недостига на полупровдници засега, но през следващите месеци ситуацията ще се влоши.
Volkswagen реализира 60 хил. електромобила от общо 2,4 млн. продажби през тримесечието.