Японската компания Fast Retailing Co., която е най-големата верига на продажби на дрехи в Азия, вече смята европейския пазар като основен за своята марка Uniqlo.

Компанията очаква рекордни продажби в региона за настоящата фискална година (септември 2023 г. - август 2024 г.). Fast Retailing смята, че годишните продажби на марката в Европа с времето ще достигнат 1 трилион йени (6,1 милиарда евро), коментира ръководителят на европейското подразделение на Uniqlo Таку Морикава.

Fast Retailing планира да открие 10 магазина Uniqlo в Европа до септември, включително в Рим, Венеция и Единбург. Разширяването на операциите в Европа е част от плана за глобално развитие на Fast Retailing, целящ да увеличи годишните продажби на веригата "на дребно" до 10 трилиона йени.

Nike остава най-скъпата марка за дрехи в света

Nike остава най-скъпата марка за дрехи в света

Нарастваща популярност на спортното облекло, отбелязват авторите на изследването Brand Finance

Към момента обаче, Uniqlo заема по-малко от 1% от целия европейски пазар на дрехи, който компанията оценява на около 70 трилиона йени.

Що се отнася до финансовите резултати за първото полугодие на финансовата година (септември 2023 г. - февруари 2024 г.), приходите от марката Uniqlo в Япония паднаха с 2% на годишна база.

Приходите на Uniqlo от продажбите в чужбина обаче за периода скочиха със 17% на годишна база, отчасти заради високия ръст на продажбите в Северна Америка и Европа, отбелязват от японската компания.

Акциите на Fast Retailing са поскъпнали с 26% от началото на тази година, а за последните 12 месеца - с 46%.

Шведската H&M удвои печалбата си, заради продажбите на дрехи в Източна Европа

Представен и у нас световен моден бранд удвои печалбата си, заради продажбите в Източна Европа

На другите международни пазари обаче, продажбите на компанията падат