Шведската компания Hennes & Mauritz Group (H&M) - собственик на втората по големина верига магазини за дрехи в Европа - увеличи на годишна база нетната си печалба 2,2 пъти за първото тримесечие на финансовата 2024 година.
Както съобщават от компанията, нетната печалба за периода декември 2023 г.-февруари 2024 г. възлиза на 1,2 милиарда шведски крони (113 милиона долара), спрямо 540 милиона крони за същия период година по-рано.
Оперативната печалба на компанията за периода почти се е утроила на годишна база до 2,077 милиарда крони, от 725 милиона крони. Рентабилността се е повишила до 3,9%, от 1,3%.
В същото време, приходите й са намалели с 2,2%, до 53,67 милиарда крони. За последните 12 месеца цената на акциите на H&M е скочила с внушителние почти 43%.
Прави впечатление, че за посоченото финансово тримесечие, на годишна база продажбите на H&M на по-голямата част от пазарите й имат леко понижение. По-конкретно, продажбите в Северна и Южна Америка са намалели с 6%, в Азия, Африка и Океания - с 4%, в Южна Европа - с 2%, в Северна Европа - с 3%, а в Западна Европа - с 1%.
Шведскта верига за дрехи бележи годишен ръст на продажбите, и то значителен, единствено в Източна Европа (в който регион е и България) - с 12%.
Също така, H&M обяви за откриването на първия си магазин в Доминиканската република през тази година. Компанията възнамерява през 2024 г. да открие общо около 100 нови търговски обекта но в същото време ще бъдат затворени около 160 нейни съществуващи магазини. Към края на февруари H&M управлява общо 4338 магазина, спрямо 4414 година по-рано.
H&M е основана през 1947 г. в Швеция. Освен известната марка H&M, компанията притежава и марките: COS, Monki & Other Stories, Weekday, ARKET и Afound, както и веригата магазини за стоки за дома H&M Home.