Модната компания H&M ще таксува купувачите, които връщат стоки, закупени онлайн с £1,99 (4,50 лева). Тази такса ще се прилага за клиентите на модния бранд във Великобритания. У нас такава такса за момента би противоречала на европейскаото законодателство - в такива ситуации законът ни дава 14-дневен срок за право на отказ от договора от разстояние. До 14 дни от получаване на стоката можем да я върнем или заменим, без необходимост от обяснение и независимо от причината. От колцентъра на компанията обясниха, че не им е известно такава такса да е въвеждана за българските потребители.

Конкурентните на H&M, включително Zara, Boohoo, Uniqlo и Next, вече таксуват клиентите си в Обединеновто кралство при връщане на онлайн, като експертите по търговията на дребно прогнозират, че дори повечето търговция ще последват примера им, отбелязва Independent.

Докато повечето онлайн търговци и търговци на дребно не обявяват официално преминаването към таксуване за връщане, много от тях въведоха промяната под радара, като H&M въведе таксата за връщане това лято.

H&M ще продава дрехи втора употреба в Лондон

H&M ще продава дрехи втора употреба в Лондон

Натискът да се ограничи въздействието си върху околната среда се увеличава

Бизнес анализатори казаха пред BBC, че други търговци на дребно вероятно ще направят същото.

"Интересно е, че компаниите изглежда го правят скришом, но това е разумно нещо", каза експертът по търговията на дребно Джонатан Де Мело. И добави:

"Има икономически смисъл, тъй като обезсърчава купувачите да купуват масово онлайн продукти и след това да връщат повечето от тях. Това е истински проблем за компаниите."

Въпреки че купувачите на H&M може да са разочаровани от допълнителната такса за връщане, добави Де Мело, повечето може да разберат защо една компания трябва да вземе такова решение, особено що се отнася ефектът, който ще окаже то на околната среда.

Много купувачи осъзнават въздействието върху околната среда от доставките и връщанията на стоки - от куриерските услуги до изхвърлените опаковки.

Експертът по търговията на дребно и анализаторът Натали Берг написа в Twitter/X, че търговците на дребно са "създали чудовище" с безплатното връщане.

"​​H&M таксува за връщане. Търговците на дребно създадоха чудовище с безплатно връщане. Има финансов и екологичен смисъл да се сложи край на този манталитет "купете, за да върнете".