Нетната печалба на един от най-големите в света търговци на дрехи Hennes & Mauritz (H&M), за първите 9 месеца на финансовата 2021-2022 г., приключила на 31 август, (т.е. за периода септември 2021 г.-май 2022 г.) намалява значително - с 31% в сравнение със същия период на миналата година и възлиза на 4,43 милиарда шведски крони (около 387 милиона долара), се казва в съобщение на компанията, цитирано от Прайм.

Разпределена на акция, нетната печалба на H&M за посочения период е по 2,68 крони ($0,23), при 3,86 крони ($0,34) през същия период година по-рано. Приходите на компанията същевременно са нараснали с 13% до 161,12 милиарда крони (14,1 милиарда долара).

Само през третото тримесечие на финансовата година (март-май 2022 г.), нетната печалба на H&M се е сринала на годишна база 8,8 пъти до 531 милиона крони (46,4 милиона долара). Разпределена на една акция, печалбата за посоченото тримесечие е 0,32 крони (0,03 долара), при 2,83 крони (0,25 долара) година по-рано. Приходите за тримесечието на годишна база леко са се увеличили - с 3,4% до 57,45 милиарда крони (5 милиарда долара).

Според финансовите отчети на компанията, разходите на H&M във връзка с напускането на руския пазар възлизат на 184 милиона долара. "Еднократните разходи от 2,1 милиарда шведски крони, свързани с напускането на Русия, повлияха на резултатите за третото тримесечие на финансовата година", се казва в изявлението на H&M.

От компанията подчертават, че поради отслабването на курса на кроната спрямо рублата, сумата е малко по-висока от предварително планираната.

В началото на март H&M обяви намерението си за спиране на продажбите в Русия, а през юли компанията реши да напусне руския пазар и да продаде бизнеса си в страната.

H&M е основана през 1947 г. в Швеция. Компанията произвежда и продава облекла. Освен H&M, развива и марките COS, Monki, Weekday и др.

H&M навлиза в Северна Македония и Косово

H&M навлиза в Северна Македония и Косово

Продажбите на шведския гигант бележат ръст