Шведският гигант H&M планира да влезе на пазарите в Северна Македония и Косово през 2022-а година, съобщава See News. Това е част от бизнес плана на компанията за глобално разширяване.

Двете държави от Югоизточна Европа са сред шестте нови пазара, в които H&M ще влезе тази година, се казва в изявление на компанията, публикувано на нейния уебсайт. Другите са Еквадор, Коста Рика, Гватемала и Камбоджа.

В Северна Македония H&M ще отвори магазин в търговския център Skopje East Gate.

В Югоизточна Европа H&M присъства на пазарите в Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Румъния, Сърбия, Словения и Турция.

23% е спадът на продажбите на H&M в Китай заради местния бойкот

23% е спадът на продажбите на H&M в Китай заради местния бойкот

Модният гигант стана обект на китайски бойкот заради позиция в защита на човешките права

През изминалата година шведската компания за дрехи отчете 14 процента ръст на продажбите в магазините ѝ. През третото тримесечие на 2021 г. продажбите достигнаха до 55,6 милиарда крони ($6,3 милиарда), в сравнение с 50,9 милиона крони през 2020-а. Продажбите през интернет страницата нараснаха още по-бързо - с 22 процента.

Печалбата на H&M след данъци расте до 4,7 милиарда крони ($536 милиона). Година по-рано тя бе в размер на 1,8 милиарда крони.