Шведският моден гигант H&M отбеляза сериозен спад в продажбите си в Китай, месеци след като стана обект на китайски бойкот. Припомняме, че компанията беше сред няколкото световни бранда, които вдигнаха шум за предполагаеми нарушения на човешките права срещу мюсюлманите-уйгури в китайската провинция Синдзян.

Малко след това обаче редица китайски знаменитости бойкотираха марката - физическите й магазини, както и платформите за електронна търговия. Спадът на продажбите продължи дори тогава, когато глобалният бизнес на H&M се върна на печалба, след като въздействието на пандемията намаля.

Продажбите на H&M надхвърлиха нивата от преди пандемията

Продажбите на H&M надхвърлиха нивата от преди пандемията

Причина за това е намаляването на ограниченията, свързани с пандемията

Китай представляваше около 5% от продажбите на групата на дребно през миналата година и е един от най-големите й доставчици. Днес стана ясно, че продажбите на H&M в страната са намалели с 23% в местната валута за второто тримесечие на 2021 г. в сравнение със същото време миналата година.

"По отношение на Китай ситуацията остава сложна. Освен това ние се продължаваме да държим на позицията си", заяви главният изпълнителен директор на компанията Хелена Хелмерсон.

Защо H&M е бойкотиран в Китай?

Няколко западни марки, включително H&M и Nike, наскоро се сблъскаха с реакция от страна на китайските купувачи, след като фирмите изразиха опасения относно предполагаемото използване на уйгурски принудителен труд в производството на памук. През март тази година H&M беше отстранен от китайската онлайн платформа за търговия на дребно Tmall и магазините за приложения на местните производители на телефони. Малко по-късно от H&M заявиха, че ще се борят за възвръщането на доверието на клиенти и партньори в Китай и че нейният ангажимент към страната остава силен.

Как H&M се оказа "заложник" на геополитически диспут в Азия?

Как H&M се оказа "заложник" на геополитически диспут в Азия?

След проблемите за компанията в Китай

Миналата седмица шефът на Nike, който също беше изправен пред бойкот в Китай, направи силна защита на бизнеса на спортния гигант в страната. Главният изпълнителен директор Джон Донахо каза, че "Nike е марка, която е от Китай и за Китай" - в отговор на въпрос за конкуренцията от страна на китайските марки.

Китай обвини  Nike, H&M и Zara в продажба на вредни за детското здраве стоки

Китай обвини Nike, H&M и Zara в продажба на вредни за детското здраве стоки

Това е поредният удар върху западни марки дрехи