Проблемите на шведския гигант в модната индустрия Hennes & Mauritz (H&M) в Азия се задълбочават след като компанията се оказа една от международните марки, бойкотирани в Китай.

Сега компанията е в центъра на геополитически диспут заради "проблемна" географска карта, публикувана на сайта ѝ. Към подразделението на H&M в Шанхай се обърнаха регулатори от азиатската страна с настояване "грешките" в тази карта да бъдат отстранени.

Засега официално не е станало ясно за кое точно изображение на онлайн платформата на компанията става въпрос.

Нанесените корекции обаче предизвикаха остри критики във Виетнам, като местните медии посочват, че картата на уебсайта на H&M "нарушава морския суверинитет на страната". Говорителите на марката в Китай и Швеция все още не са излезли с позиция по тези обвинения.

H&M е изцяло заличен онлайн в Китай

H&M е изцяло заличен онлайн в Китай

Стоките, предлагани от компанията в едни от най-големите електронни търговци в Китай Alibaba и JD.com са изтрити

Основа на разразилия се спор е претенцията на Китай, че над 80% от Южнокитайско море са част от нейната морска територия. От друга страна Виетнам, Филипините, Бруней, Малайзия и Тайван претендират за части от същата морска територия и се противопоставят на политиката на Пекин в тази посока.

"Законодателството във Виетнам забранява на компании да използват изображения, които нарушават нейния суверинитет", пише местният вестник Saigon Giai Phong, цитиран от Bloomberg. От медията напомнят, че H&M оперира на виетнамския пазар от 2017 година, като в момента има 12 магазина в държавата.

От Saigon Giai Phong посочват, че във Виетнам се надигат гласове за бойкот на продуктите на H&M, както и искания компанията да излезе с официално извинение.

H&M е изцяло заличен онлайн в Китай

H&M е изцяло заличен онлайн в Китай

Стоките, предлагани от компанията в едни от най-големите електронни търговци в Китай Alibaba и JD.com са изтрити