На фона на проблемите за Huawei през последните месеци, друг китайски производител на смартфони се готви да си извоюва по-сериозна позиция на пазара и той е насочил вниманието си към Европа.
Xiaomi, която в момента е на пето място на пазара по продажби в света, заявява пред CNBC своите намерения да утрои броя на своите магазини в Западна Европа до края на 2019 година.
Дружеството отвори първия си обект в Испания през 2017 година се надява до декември месец да разполага с над 150 такива в региона. Към края на 2018 година те са по-малко от 50.
"Това е голяма, голяма цел за нас", казва вицепрезидентът на компанията Уанг Ксианг.
Междувременно друга китайска компания - Oppo, обяви по-рано този месец, че ще навлезе на три нови пазара на Стария континент, включително във Великобритания. Към момента тя изпреварва Xiaomi и е на четвърто място на световния пазар на смартфони.
"Политическата ситуация между китайските компании и правителството на САЩ ще бъде в полза за европейските потребители", посочва старши анализаторът в Canalys Бен Стантън. "Мерките на САЩ ще накарат китайските компании да инвестират повече в Европа, отколкото в Щатите", допълва той.
"Американският пазар винаги е бил атрактивен за нас, но той също така е и много различен от нашия", посочва Уанг.
Според данните на Canalys през изминалата година доставките на Xiaomi в Европа са нараснали с 62%, а тези на Huawei - с 56%. От друга страна тези на Apple и Samsung се свиват.