В Европа 32% от смартфоните, продадени през 2018 година, са били на китайски производители. Това показват последните данни на анализаторската фирма Canalys.
Тези цифри говорят за повече от голям успех за азиатските компании като се има предвид, че през 2013 година те са с дял от едва 11% на европейския пазар.
"Експанзията на пазара на Стария континент беше донякъде подкрепена от напрежението между Китай и САЩ. Търговската война направи по-изгодно за компании като Huawei и Xiaomi да инвестират в Европа", посочва старши експертът от Canalys Бен Стантън.
Нещо повече, според изчисленията лидерите Samsung и Apple губят позиции на Стария континент. Продажбите на първата се е свил с 1% през миналата година в сравнение с предходната, а тези на производителя на iPhone - с 5,1%.
От друга страна тези на Huawei растат с 55,7 на сто, а на Xiaomi - с 62 на сто. Тези на останалите производители спадат. Все още обаче Huawei продава два пъти по-малко смарфони в Европа в сравнение със Samsung при резултати от 8,6 милиона доставки срещу 16,4 милиона доставки.