Напоследък все повече нараства броят на големите търговски гиганти, които спират рекламите си във Facebook и изглежда това се превръща в тенденция. Кампанията е под надслов "#StopHateForProfit". Причината е, че според тях социалната мрежа разпространява дезинформация, език на омразата, расизъм и дори насилие.
Големи компании като North Face, REI, Patagonia, Ben & Jerry's, Magnolia Pictures и още много други премахнаха рекламите си от Facebook.
Сред последните присъединили се е и рекламната агенция Goodby Silverstein, собственост на Omnicom Group, пише CNBC. Тя обяви, че възнамерява да се присъедини към кампанията "#StopHateForProfit" и да изтегли рекламите си от Facebook следващия месец. Между клиентите на агенцията влизат BMW, HP, PayPal, Pepsi, Doritos и Adobe.
Миналата седмица група от шест организации, включително Anti-Defamation League - асоциация за борба с расови предразсъдъци, Sleeping Giants и Color of Change, призоваха рекламодателите във Facebook да спрат разходите си, свързани със социалните медии през юли. "Идеята е големи марки да покажат, че няма да подкрепят компания, която поставя печалбата над сигурността", казва групата.
"Ще се присъединим към # StopHateForProfit и ще спрем да публикуваме във Facebook за месец юли", заяви Goodby Silverstein в Twitter.
"Предприемаме тази стъпка, за да протестираме срещу безотговорното разпространение на речта на омразата, расизма и подвеждащата информация в платформата. Насърчаваме клиентите си да се присъединят към нас. "
Goodby Silverstein е първата голяма рекламна агенция, която се присъедини към кампанията. Не я ясно колко средства харчи за реклами във Facebook и дали ще спре и рекламите си в Instagram, който е собственост на Facebook.
Вицепрезидент на Facebook Global Business Group Каролин Евърсън, заяви, че уважават решението на всяка марка. "Оставаме съсредоточени върху работата ни по елиминиране речта на омразата и да предоставяме на критична информация по повод изборите", заяви тя.
Решението на Goodby Silverstein идва, след съобщението, че производителят на сладолед Ben & Jerry"s се присъединява към кампанията по-рано тази седмица.