Най-големият автомобилен производител в Южна Корея – Hyundai Motors – отчете спад на печалбата си за осмо поредно тримесечие и даде предпазлива прогноза за 2016 година, съобщи BBC.
Нетната печалба през периода от октомври до декември е намаляла с 2% до 1,4 млрд. долара. Слабото представяне се дължи както на стагнацията в търсенето в развиващите се пазари, така и в отстъпките, които компанията направи, за да съживи продажбите си в САЩ.
След новината цената на акциите на автопроизводителя падна с малко над един процент.
Цялостната печалба за 2015 г. е била 6,4 трилиона корейски вона, превръщайки я в най-ниската на годишна база от 5 години насам.
Забавянето във втората по големина икономика в света оказа своето влияние и продажбите в Китай са се понижили със 7 на сто. На други развиващи се пазари също е бил отчетен спад на продадените автомобили, докато в САЩ, ЕС, Корея и Индия е имало леко повишение в броя на продадените коли.
Китай и САЩ са двата най-големи пазара на Hyundai.
Южнокорейската компания заяви, че прогнозата за 2016 година остава мрачна.