Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на Кърк Бюти Недерландс Холдинг Б.В., Нидерландия да придобие едноличен контрол върху "Парфюмери Дъглас България" ООД. 

До този момент Кърк Бюти Недерландс Холдинг Б.В., Нидерландия притежаваше 76% от дружеството. "Кърк Бюти Недерландс Холдинг" осъществява дейност на финансов холдинг, който инвестира в различни бизнеси и освен чрез придобиваното дружество, не осъществява дейност на територията на България. 

Собственик на 24% от "Парфюмери Дъглас България" ООД е Нина Георгиева, която освен дял в "Парфюмери Дъглас България" ООД притежава и фирмата "Козметик плюс", която внася парфюмерия, козметика и грим на световноизвестните марки Clarins, Guerlain, Sisley, Kenzo, Boucheron, Montblanc и Ariana Grnande.

Douglas се разделя с българския си партньор: Какво планира германският козметичен гигант за клиентите си у нас?

Douglas се разделя с българския си партньор: Какво планира германският козметичен гигант за клиентите си у нас?

В момента международната верига работи на българския пазар с две отделни марки Douglas и Beauty Zone

"Парфюмери Дъглас България" ООД е търговец на дребно с премиум клас парфюми и козметика чрез онлайн търговия, както и чрез търговска мрежа от 18 магазина - девет от тях под името Douglas ("Дъглас") и девет под името Beauty Zone ("Бюти Зоун"). Сумата от общите обороти, реализирани през 2021 г. на дружеството е в размер на 47.091 млн. лева.

"След като през последните години успяхме да напишем съвместна история на успеха с нашия партньор в общото ни предприятие, след придобиването на допълнителни дялове, както беше планирано, сега Douglas се разделя със своя партньор", коментираха от централата на Douglas в Германия пред money.bg. Без да разкриват стойността или други детайли по сделката.

"Решенията за бъдещата стратегия ще бъдат определени след приключване на сделката. Като цяло, като водещ търговец на премиум красота в Европа, нашата ясна цел остава да предложим на българските клиенти най-доброто изживяване при пазаруване на красота във всички канали", допълват от Douglas.

Снимка 604555

Източник: Douglas

След сделката "Кърк Бюти Недерландс Холдинг" има намерение да продължи обичайната бизнес дейност на "Парфюмери Дъглас България" ООД, свързана с продажба на дребно на луксозни парфюми и козметика на българския пазар, става ясно от решението на регулатора.

От Холдинга посочват, че сделката е възможност за инвестиция в пазарна област, която се очаква да се разрасне още повече в бъдеще, а покупната цена на предлаганите продукти от придобиваното дружество да се повишава в бъдеще. При придобиване на едноличен контрол "Кърк Бюти Недерландс Холдинг" възнамерява да интегрира електронна търговия за по-нататъшното развитие на възможностите на "Парфюмери Дъглас България". Според бъдещият едноличен собственик на компанията сделката ще допринесе за финансовата сигурност на бизнеса на Групата в България.

Германската верига Douglas оценява България като развиващ се пазар с добра перспектива за развитие както в бизнеса с магазини, така и в електронната търговия в бъдеще.

Снимка 604553

Източник: Douglas

Подобно на повечето страни от Централна и Източна Европа, посещаемостта и оборотът в България се връщат на нивата отпреди COVID и след почти две години на потиснато търсене от страна на потребителите, търговията на дребно отново се представи много добре с търговските паркове, които непрекъснато се разширяват, а търговските центрове отстояват позициите си.

"Като водещ търговец на премиум красота в Европа, нашата ясна цел е да предложим на българските клиенти най-доброто изживяване при пазаруване на красота във всички канали. Ето защо ние ще продължим да инвестираме в иновативни и модерни концепции за магазини, както и в нашия силен набор от усъвършенствани омниканални (мултиканални) услуги и да се разширяваме до нови локации", коментираха още от Douglas.

Douglas, която у нас има 18 магазина, затваря 500 обекта в Европа

Douglas, която у нас има 18 магазина, затваря 500 обекта в Европа

Компанията търси възможност да намали разходите си и да отгвори на променените навици на потребителите

През есента на 2009 г. германската верига за козметика Douglas обяви, че ще отвори първите си козметични магазини в България. Тогава компанията купи 51% от "Козметик плюс ритейл", собствениците на местната верига за козметика Beauty Zone.

Douglas имат над 2400 парфюмерия в 19 страни. В допълнение - онлайн и мобилен магазин и един от най-успешните търговски сайтове във Facebook. През фискалната 2021/22 година Douglas генерира продажби от 3,65 милиарда евро в секторите на парфюмерията, декоративната козметика, грижата за кожата и косата, хранителните добавки, здравето и аксесоарите.

Снимка 604552

Източник: Douglas